ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΑ

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ

Η τέχνη της μεταφοράς μιας παράδοσης από γενιά σε γενιά.

Ορισμένες μορφές τέχνης είναι τόσο μοναδικά εξαίσιες που όχι απλά επιβιώνουν ανά τους αιώνες, αλλά και ευδοκιμούν.

Η μοναδική μέθοδος χάραξης κρυστάλλων Edo Kiriko αποτελεί άριστο παράδειγμα, και οι τεχνίτες που εξακολουθούν να εξασκούν αυτήν τη δεξιότητα 200 και πλέον ετών, είναι υπερήφανοι που συνεχίζουν μια τέτοια πλούσια και πολύτιμη παράδοση. Ωστόσο, παραμένουν και σύγχρονοι, και αποφεύγουν να περιορίζουν το έργο τους με το να το περιγράφουν ως αυστηρά παραδοσιακό.

"Η παράδοση είναι μεγάλη λέξη, φορτωμένη με πολλά διαφορετικά νοήματα", εξηγεί ο τρίτης γενιάς τεχνίτης του Edo Kiriko, Yoshiro Kobayashi. "Δεν είναι κάτι καταναγκαστικό, κάτι που οι άνθρωποι το κουβαλούν στην πλάτη τους, αλλά κάτι που πιστεύω ότι γεννιέται από την καθημερινή ανθρώπινη δραστηριότητα και δημιουργείται οργανικά από την επανάληψη αυτής της συνήθειας... κάτι που συνδέει τα πάντα."

Η ακριβής επανάληψη είναι ζωτικής σημασίας για την τέχνη του Edo Kiriko, και από κάθε επίδοξο τεχνίτη απαιτούνται πολλά χρόνια εξάσκησης και κατάρτισης. Ο Kobayashi, όπως και πολλοί από τους συναδέλφους του, άρχισε να εκπαιδεύεται στην τρυφερή ηλικία των 13 ετών, όταν πήγε να δουλέψει στο εργαστήριο με τον πατέρα του.

“Εκείνη την εποχή παρακολουθούσαμε τους αρχιτεχνίτες και μαθαίναμε παρατηρώντας... κάναμε και 10 ώρες την ημέρα εξάσκηση", λέει. "Ήταν πραγματικά εξαντλητική δουλειά."

Δούλεψε σκληρά για να αναπτύξει τις δεξιότητές του, και παραδέχεται ότι δεν ένιωθε πραγματικός επαγγελματίας μέχρι τη στιγμή που αναγνωρίστηκε από τους συναδέλφους του με ένα ειδικό βραβείο στην ηλικία των 33 ετών. Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για μία απαιτητική περίοδο μαθητείας, αλλά τα χρόνια της κατάρτισης είναι απαραίτητα καθώς αυτή η μορφή υαλουργίας, που δημιουργήθηκε στην περιοχή του Τόκιο στα τέλη της περιόδου Edo, είναι εξαιρετικά λεπτομερής και απαιτεί έναν βαθμό τελειομανίας που αντανακλά την προσοχή στη λεπτομέρεια η οποία χαρακτηρίζει την ιαπωνική κουλτούρα.

"ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ", ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο KOBAYASHI. "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ."

Yoshiro Kobayashi, τεχνίτης Edo Kiriko

Για τον Kobayashi, η πολυπλοκότητα της δουλειάς του έχει κρίσιμη σημασία για τη διασφάλιση ενός τελικού προϊόντος υψηλής ποιότητας, ενώ παίζει βασικό ρόλο και στη βαθιά αίσθηση ολοκλήρωσης και ευχαρίστησης που παίρνει από την τέχνη του.

"Είμαι βέβαιος ότι αυτή η φιλοσοφία έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στο έργο του τεχνίτη", αναφέρει. "Η παραμικρή λεπτομέρεια αποκτά μεγάλη σημασία. Γι' αυτό είμαστε τόσο προσεκτικοί με οτιδήποτε φτιάχνουμε. Έχει να κάνει με την προσωπική ικανοποίηση που παίρνει ο τεχνίτης από τη δουλειά του."

Παρόλο που είναι παθιασμένος με την τέχνη του Edo Kiriko και την απολαμβάνει όλα αυτά τα χρόνια, ο Kobayashi δεν πίεσε τον γιο του να ακολουθήσει τα βήματά του αντίθετα τον ενθάρρυνε να διερευνήσει εναλλακτικές σταδιοδρομίες.

Ωστόσο, το κάλεσμα της οικογενειακής ιστορίας και παράδοσης αποδείχθηκε πολύ δυνατό, και ο γιος του ο Yohei εργάζεται πλέον στην οικογενειακή επιχείρηση, προσθέτοντας μια σύγχρονη άποψη στα κομμάτια, αλλά και συνεχίζοντας να παράγει έργα που έχουν εκτιμήσει και τελειοποιήσει οι προηγούμενες γενιές.

"Το να μπορείς να κάνεις κάτι που απολαμβάνεις, και να ζεις από αυτό, είναι κάτι υπέροχο", λέει ο Kobayashi. "Χαίρομαι που επέλεξα αυτήν τη δουλειά".

ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΓΕΝΙΑ

Οι υαλουργοί Edo Kiriko δημιούργησαν το εξαιρετικής ομορφιάς πλαίσιο μέσα στο Lexus LS, το οποίο υποδέχεται τους επιβάτες σε ένα περιβάλλον που είναι ταυτόχρονα διακριτικό και απίστευτα εντυπωσιακό.