- Οι συμβατικοί εξωτερικοί καθρέπτες αντικαθίστανται από μικρές, ψηφιακές κάμερες υψηλής ανάλυσης που μεταδίδουν εικόνες σε πραγματικό χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο.
- Προστατεύονται από βροχή, χιόνι και ρύπους, ώστε να διασφαλίζουν βέλτιστη ποιότητα απεικόνισης σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.
- Βελτιωμένη ασφάλεια με αυτόματη διεύρυνση πεδίου θέασης όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας, την όπισθεν, ή κατ’ απαίτηση, καταργώντας τα τυφλά σημεία.
Η Lexus παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να προσφέρει προηγμένες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης για τους πελάτες της, αυτή τη φορά με την εισαγωγή του συστήματος Digital Side-view Monitor στο πολυτελές υβριδικό ES 300h sedan.
Το σύστημα λανσαρίστηκε αρχικά στην Ιαπωνία το 2018 - παγκόσμια πρωτιά για αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής – και αντικαθιστά τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες με συμπαγείς, εξωτερικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, συνδεδεμένες με μόνιτορ μέσα στο αυτοκίνητο. Προβάλλουν μία βελτιωμένη εικόνα της περιοχής πίσω και δίπλα από το όχημα σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, μειώνοντας ή εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία και αυτόματα διευρύνουν το πεδίο θέασης όταν το αυτοκίνητο στρίβει ή κάνει όπισθεν.
ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Ο εργονομικός σχεδιασμός του συστήματος επιτρέπει τον έλεγχο της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να στρίβει συχνά το κεφάλι του αριστερά-δεξιά, σύμφωνα με το στόχο της Lexus να μειώνει το φόρτο εργασίας του οδηγού. Δύο έγχρωμα μόνιτορ πέντε ιντσών τοποθετούνται στη βάση των εμπρός κολόνων, στο ύψος των εξωτερικών καθρεπτών, ώστε να εμπίπτουν στο οπτικό πεδίο του οδηγού και να τα ελέγχει διαισθητικά, όπως στην περίπτωση των εξωτερικών καθρεπτών.
Οι κάμερες είναι τοποθετημένες σε λεπτές, αεροδυναμικές θήκες, που εναρμονίζονται αισθητικά με τις ελκυστικές γραμμές του ES και, καθώς είναι μικρότερες από τους εξωτερικούς καθρέπτες, μειώνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο και δεν δυσχεραίνουν την ορατότητα του οδηγού.
Οι κάμερες ενσωματώνουν θερμαντικά στοιχεία που αποτρέπουν το πάγωμα ή το θάμπωμα, και είναι έτσι τοποθετημένες ώστε να μην ευάλωτες σε επιπτώσεις από τις σταγόνες της βροχής ή το χιόνι. Αν χρειαστεί, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα ξεθαμπώματος από ένα διακόπτη στο παρμπρίζ για να διασφαλίζει καθαρή ορατότητα οποιαδήποτε στιγμή.
Το σύστημα διαθέτει αισθητήρα φωταύγειας που μειώνει αυτόματα την αντανάκλαση από τους προβολείς των οχημάτων που ακολουθούν κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης, προσφέροντας στον οδηγό πολύ καλύτερη πίσω ορατότητα.
ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΘΕΑΣΗΣ
Όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας ή επιλέγει όπισθεν, το σύστημα Digital Side View Monitor αυτόματα διευρύνει το πεδίο θέασης δίπλα και πίσω από το αυτοκίνητο, περιορίζοντας το τυφλό σημείο και συμβάλλοντας σε ασφαλέστερους ελιγμούς. Ένα εικονίδιο στη γωνία της οθόνης προειδοποιεί τον οδηγό για τη διεύρυνση του πεδίου θέασης. Αφού ολοκληρωθεί η στροφή, η αλλαγή λωρίδας ή ο ελιγμός στάθμευσης, το σύστημα επανέρχεται αυτόματα στη στάνταρ ρύθμιση. Ο οδηγός μπορεί επίσης να διευρύνει το πεδίο θέασης χειροκίνητα, ή να απενεργοποιήσει τη λειτουργία.
Το σύστημα ρυθμίζεται από τα σχετικά χειριστήρια στην επένδυση της πόρτας του οδηγού, όπως στους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέπτες. Μέσω μιας λειτουργίας μενού, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ρυθμίσεις του συστήματος, όπως η φωτεινότητα και – ένα στοιχείο μοναδικό στο σύστημα της Lexus – αυτόματη αναδίπλωση καμερών όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Το σύστημα ενσωματώνει έλεγχο τυφλού σημείου - Blind Spot Monitor.
ΑΥΤΟΜΑΤΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ
Το σύστημα Digital Side View Monitor βοηθά επίσης το οδηγό να τοποθετεί το αυτοκίνητο με ασφάλεια όταν παρκάρει ή κινείται στο δρόμο, προσθέτοντας αυτόματα γραμμές καθοδήγησης στις εικόνες.
Κατά τη διαδικασία στάθμευσης, οι γραμμές υποδηλώνουν αποστάσεις 20 και 50 cm από τον πίσω προφυλακτήρα, και 50 cm κατά μήκος κάθε πλευράς του αυτοκινήτου. Αυτές εμφανίζονται στη live εικόνα καθώς και σε ένα εικονίδιο της οθόνης που αποτυπώνει τη θέση του αυτοκινήτου από ψηλά.
Στο αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, με τις γραμμές καθοδήγησης να υποδηλώνουν αποστάσεις 5 m, 10 m και 15 m όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 70 km/h. Στις υψηλότερες ταχύτητες οι αποστάσεις είναι 5 m, 10 m, 15 m και 30 m.